esmaspäev, veebruar 01, 2016

Kiibistatud

Nexplanon

Ma siin olen kartnud spiraali paigaldamist nagu tuld, eksole. Kunagine halb kogemus on ära nullinud kogu mu vapruse ja suhtumise "see on ju elementaarne, ei midagi hullu".

Kuna aga igapäevaselt kella vahtida ja tablette krõbistada oli jube piin, võtsin kogu oma julguse kokku ja suundusin arsti vastuvõtule. Noh, et räägin talle kui väga ma kardan ja et vähendagu mu hirm nüüd miinimumi.

Arst kuulas mu ära ja teatas, et 2015 tuli ka meie apteekidesse implantaat, mis eraldab hormooni samamoodi nagu tabletid või hormoonspiraal või plaastrid või...
Tõepoolest, olin sellest kunagi kuulnud, kuid kuna meil seda ei paigaldatud, siis sinna see mõte jäi.

Iga arst seda muide ei paigalda/eemalda. Õnneks see arst, kelle juurde sattusin, on väljaõppe saanud ja kirjutas mulle välja nii spiraali kui implantaadi ja teatas, et tulgu ma järgmine kord vastuvõtule sellega, mille kasuks otsustan.

Uurisin ja guugeldasin ja mõtisklesin veidi, kuid tikusuuruse implantaadi paigaldamine käsivarde tundus mulle lihtsam variant kui taaskord trenniga paigast nihkuda võiv spiraal (arsti sõnul kellel korra nihkub, on tõenäosus kordumiseks täiesti olemas).
Igatahes läksin vastuvõtule, karp lehmasüstlaga näpu vahel. No tõepoolest, see süstal oli hiiglaslik! Kujutage ise ette süstalt, mille seest surutakse naha alla tuletiku mõõdus ese.

Igatahes - verest ma välja ei löönud ja heitsin aga voodile pikali. Esiti lähenes mu käsivarrele süstal lidokaiiniga, mõne aja pärast siis ka see jube lehmakas. Natukene oli valuaistingut ka, kuid see on kökimöki.
Igatahes, plaaster ja side ööpäevaks peale ja oligi kõik. Kuu aja pärast kontrolli.

Hullem hakkas siis, kui süsti mõju kaduma hakkas. Tekkis selline vastik ebamugavus ja pidevalt kaelas ronivad poisid suutsid ka just õigele kohale vajutada. Kui järgmisel päeval plaastrit tahtsin vahetada, siis hakkas eriti paha. Plaaster oli kinni kleepunud ja kätte kuidagi ei saanud. Järsult ära tõmmata ka ei julenud, kuna milleks haava (see mõnemillimeetrine auguke oli minu silmis vähemalt ruutsentimeetri suurune kärnaga kaetud auk) lahti tõmmata ja oli loll hirm, et äkki kätt pingutades on "tikk" torkeaugu jurde nihkunud ja rätsaki tõmmates tõmbab koos koorikuga selle kah otsapidi välja. Jajaa, ise tean ka, et loll, kuid no oli selline vastik olemine.

Lisaks läks valu vastikuks. Terve ala läks siniseks. Selline korralik 10cm*2cm sinikas käel. Ühes servas kärn lisaks. Aga... no mida ma tahan, kui kudede vahele on surutud asjalik võõrkeha?
Igatahes, kätte ma selle plaastri sain ja uue peale. Vastik oli.
Kolmandal päeval oli kah veel vastik valu (nagu ikka sinikas õrnas kohas valutab, eksole).

Kõige tobedam selle juures on see, et mis see siis ära ei ole? Väike auguke käsivarres, mingisugune sinikas lisaks. Ja siis? Inimesed taluvad kordades hullemat ja mina siin pirisen.
Pirisen seepärast, et spiraali paigaldamisega oleks järgmisel päeval kõik ununenud olnud :D Mina aga tunnetasin võõrkeha paigaldamise tagajärgi kolm päeva.
No nii suur asi nüüd, et terve maailm peab kuulma kui "vapper" ma olin, eksole :D

Tegelikult on igati ok. Kui sinikavalu mööda sai (4.päeval), kadus ka vastikus. Nüüd on lihtsalt naljakas õigest kohast kobades naha all tikku tunda. Näha muidu ei ole, ainult siis, kui ühte otsa vajutades teist üles kergitada ja see nahka punnitama hakkab :D
Ja no sinikas laiutab ka veel hea hulk aega, kuid õnneks on pikkade varrukate hooaeg.

Kolme aasta pärast, kui tehakse lõige ja see pintsettidega eemaldatakse, siis võib jälle vastik olla. Seni on aga jube hea mugav ja nüüdseks ma isegi enam ei mäleta valu, kuigi paigaldati alles 6 päeva tagasi :)
Naeran nüüd, et olen lemmiklooma kombel kiibistatud :)

8 kommentaari:

Nele ütles ...

Mina valisin sama vidina käsivarde just seepärast, et paaril tuttaval olid just spiraalid paigast nihkunud ning mulle ei meeldinud mõte võõrkehast emakas. See mitu päeva sinine käsivars oli üsna kole vaatepilt aga minu meelest tasus ära. Sain kiibistatud aasta ja 3 kuud tagasi ja ei kurda. Mingi hetk oli kerge vahemäärimine, kurtsin seda arstile ja ütles, et nii võibki olla. Välja võtte ei lasknud vaid mõtlesin, et vaatan mis saab. Sai see, et rohkem vahemäärimisi ei tulnud. Ei usu, et eemaldamine hullem on kui paigaldamina, ilmselt leidsin endale lemmikvahendi :D

Sipsik ütles ...

Kusjuures see sinikas kaob üllatava kiirusega. Seega arvan, et minu lemmikvahend kah :) Ja noh, välja võttes ja uut asemele pannes eks tuleb siis seesama sinikateema üle elada ja nii lihtsalt ongi :)

Kusjuures ei ole välistatud, et mina see õnnelik olen kes päevadest üldse prii nüüd :) Juba minipillidega ei ole päevi siiamaani hakanud ja kiip sisaldab sama hormooni, seega arsti sõnul võin ma täiesti päevavabaks jäädagi. Kuigi kerge vahemäärimine võib siin mõne kuu sees tulla. Aga noh, võib ka mitte :)
Igatahes minu meelest väga äge lahendus :)

Sipsik ütles ...

Implantaat siiski, mitte kiip :D

Nele ütles ...

Äge jah aga paljud mu tuttavad kardavad implantaati. Paarkümmend aastat tagasi olla olnud analoogne toode millel olid räiged kõrvalmõjud ja nüüd keeldutakse uskumast, et meditsiin vahepeal arenenud on ja et uus on ikka parem ja ohutum.
PS! Lahe on seda pulgakest läbi naha kompida :)
PPS! Ma ise ka see enamvähem päevadevaba, mõned määrimised aga muidu muretu elu.

soodoma ja gomorra ütles ...

Nüüd olete muuhulgas ka google mapsilt leitavad:)

Sipsik ütles ...

:D :D :D

Aga jah, mugav on ta tõepoolest ja ma iga mööduva päevaga aina enam rahul :)

Meretuul ütles ...

Mul ka implantaat alates jaanuarist ja esiti polnud mitte mingeid kõrvalnähte, kui välja arvata käe kerge ärasuremine. Kui juuli keskel imetamise lõpetasin, algasid ka päevad uuesti ja on siiani olnud täiesti suvalised. Veritsus pole küll suur, kuid siiski on pidev vähene määrimine, vahepeal oli u nädal vahet, siis hakkas jälle otsast peale. Aga see vist on tavaline, enne kui korralikult taastuvad, nii palju kui kommentaare olen lugenud kasutajate poolt. Muidu mugav ja märkamatu, paigaladamisest ei jäänud isegi sinikat, ainult väike täpike torkekohta.

Unknown ütles ...

Tere! Tahaks teada, kus kohas te implantanti paigutasite? Mulle paigutati 3 a. tagasi Inglismaal ja nüüd aeg uuesti panna, aga leidsin ainult ühte kohta, kus seda kindlasti tehakse.. Tahaks ikka võrrelda, enne kui lähen uut paigutama. Aitäh!