teisipäev, september 28, 2010

Kobisen veidi

Hommikul 7:23 heliseb telefon (mhmhh, ma olin juba tööl...), helistajaks viimase korteri üürileandja. Et tema oli käinud korteris ja leidnud postkastist minule adresseeritud kirju. Azoo... Enda arvates maksin kolides 100 raha selle eest, et mu avaldus posti ümbersuunamise kohta vastu võetakse ja selle järgi edaspidi tegutsetakse. Nüüd siis aga kirjad Viimsis ja mina ise Viimsist väga kaugel.
Egas midagi, organiseerisin kirjadele järeleminemise (suured tänud veelkord:D) ja asusin Eesti Postis jälgi ajama. Häiritud olin küll, seda tuleb tunnistada. Mulle siiski meeldib, kui kõik käib nii nagu mina olen ära korraldanud. Selle eest veel ajuvaba summat välja käies.

Helistan klienditeenindusse. Nemad seal jube mugavalt ära suunama Haabneeme kontorisse. Ok, kriban numbri üles ja alustan sama juttu järgmisele hallootajale. Esimese asjana üritatakse mulle kolmandat numbrit anda, kuid ma ei anna alla. Lasen järele vaadata kas mu avaldus ikka kindlapeale seal on. Ja kehtiv. Ja õigesse kohta edastatud.
Proua telefoni otsas tunneb klienditeeninduse reegleid ning allub viisakalt mu korraldustele veenduda ja mulle üle kinnitada. Veendub ja kinnitab.
Ok, nüüd olen ma nõus võtma vastu veel kolmandagi telefoninumbri ning veelkord alustama sama juttu. Jutt räägitud, palutakse ehmunult mul oodata ja minnakse "asja uurima". Nüüd tuleb telefonile juba neljas proua, kes ette ja taha ja küljepeale vabandades selgitab põhjalikult, kuidas neil oli kirjakandjaga pahandus ning kui too läks, siis ei andnud see oma asju korralikult uuele üle ja et alles täna hommikul tema isiklikult veendus, et nüüdsest asjad korras jälle.

Ok. Mina muidugi suhtun mõistvalt ja rõhutan, et ma loodan, et selliseid asju enam ei kordu ning lohutan vaest ehmunut. See selleks.
Ehk siis klienditeenindus minu puhul ei longanud ühtegi jalga ja võin vaid survestatud koostöövalmidusele tugrikuid jagada. Mis mind aga hämmastuma paneb, on niivõrd suure ja tegelikult vägagi edumeelse asutuse asjaajamise korraldus. Tekib paratamatult tunne, et info süsteemis liigub tigupostiga, mitte automaatselt ja optimaalselt korraldatult. Ei tundu ju eriti raske mitte jagada avadusi postiljonilt postiljonile vaid pigem siiski tööd alustades kohustusi vastu võttes kogu vajalik saada juba kandekeskusest... Ma ei tea....
On mõtlemise koht ehk:)

Et siis jah, lihtsalt tekkis tahtmine veidike kobiseda:) Hakkas küll kergem jah...

Aga algusesse viidates - mõlemad mu üürileandjad on olnud vägagi lahedad. Viimase korteri omanik saadab naljameile ja helistab, et kuidas läheb ja enne seda, kus elasin 6 aastat - too omanik, 70-aastane mees, helistab siiamaani ja hoiab end minu ja mind enda eluga kursis:D Väga lahe, ei ole misit kosta:)
Mulle väga meeldib, kui inimsuhted säiluvad...

4 kommentaari:

herz ütles ...

ma jagan sulle ka tugrikuid, et sa oma posti eest hoolt kannad. ma elan oma pesas juba 2,5 aastat ja ikka veel leian postkastist kirju jm endisele omanikule, tema peikale, tema eksmehele ja tema emale!!!

ma loobusin neile teatamast ja post läheb otse paberprügisse nüüd.

aga sulle palju terviseid sinna kaugele :D

Eve Piibeleht ütles ...

üks kiri...ma olen 2003.aastast teinud järjekindlalt ühele suurele eesti mobiilifirmale avaldusi kirjalikult, meili teel ja suuliselt, et nad saadaksid mulle arveid meili teel ja üleüldse muudaksid oma andmebaasis mu aadressi õigeks. Seitsme aasta jooksul nad seda suutnud ei ole ja endiselt tulevad paberarved aadressile, kus ma juba pea kaheksa aastat ei ela.

Kapten Trumm ütles ...

Mu ema hoiab ka sõprust eelmise üürnikuga, ja üle-eelmise ning päris ammustega ka. Ühe preili (see oli vahetusõpilane Itaaliast) eest hoolitses nagu ema, korraldas talle siit (Austraaliast!) arstiabi, et keegi teda vaatmas käiks ning isegi boyfriendi hakkas organiseerima! Asi jäi katki küll, sest piiga pidi ootamatult kodumaale tagasi minema. Kummaline on see,et see kõik oli mitu aastat tagasi ning siiamaani nad pajatavad teinetesele oma käekäigust. Kunagi ei tea kuhu üks tavaline üürile-andja üürile-võtja suhe võib välja viia :)

Sipsik ütles ...

Mõistlik on jah see post hävitada, Herz, arvan mina. Kui puudust ei tunta, siis järelikult puudust ei tunta. Vot see sai nüüd üks sügav mõte:DDD

Minu case'i puhul oli karm see, et ümbrikke avades ilmusid sealt välja pangakaardid... Et just nendega pidi see kala sees olema... Lihtsalt ebameeldiv:)

Ning see on minu jaoks ka täielik müstika, et paljusid arveid/teavitusi/midaiganes ei saa e-ks teha... Vähemalt reaalselt mitte. Mismõttes ei saa? Või mismõttes peab ikka tulema ka paberarve, kui olen öelnud, et tahan ainult ja ainult e-arvet? Siis saadavad paralleelselt. Asja point ju selles (mul vähemalt), et hoiaks mõne puu alles ja et ei oleks seda hullu paberipahna...

Ann, kusjuures jabur on see, et minu vanataadust korteriomanik otsis mulle pidevalt meest:D Ega ma teda oma eraelust teavitanud ju ja nii ta siis oli selle enesele südameasjaks võtnud:D:D:D