esmaspäev, oktoober 04, 2010

Seenelise tapatalgud

Seen, kes vajaks kortsukreemi

Seoses sellega, et nädalavahetusel tekkis ootamatu vaba aeg, otsustasin ma hoopistükkis aega "kasulikult" kulutada ning niisama vedelemisega kahasse loodust nautida (loe: patareisid laadida).
Lõunani magada on minu arginädala graafiku juures üks ütlemata mõnus (ja samahästi kui võimatu) tegevus ning seda eriti peale järjekordset reedel tööl viibitud 13,5-t tundi, kuid arvestades tavaärkamisgraafiku jätkumist tööpäevadel, ei olnud mõistlik säärast lõnki endale lubada.
Nii ma siis püsisin rütmis ning ajasin ka nädalavahel enesele koivad alla juba enne päikesetõusu.
Aga teate, hommikuehas loodus ja kastepiiskades pärlendav maa on ikka puhta võrratud... Lisame siia veel esimesed hallaööd ning hõbedase kasukaga kaetud rohulibled roosakas hommikuvalguses.... ja leiamegi piisavalt põhjust vara ärgata:) Hoolimata sellest, et see on nii pagana raske...
Natuke sai pildistatud see nädalavahe ka ja üritan millaski ka siia üles riputada ühtteist, kuid praegu lihtsalt kisub kiireks - tuduaeg kohe-kohe käes:)

Eile hommikul tekkis mul aga järsku kindel kiiks süüa sirmikuid. See pilt interneedusest

Teate ju neid hiiglasuuri seeni, mida saab vabalt ka otse kübara servast närida või siis paneerida maitsestatud munas ja jahus ning seejärel praadida. Maitseb nagu šnitsel ja seda söövad hoolega ka need, kes muidu end seente mittesööjateks kuulutavad.
Sirmikute hooaeg on tegelikult küll juba läbi, kuid hea tahtmise korral mõne siiski leiab.

Mina kui sirmikute alal võhik, kuid saatanale sõrme andnu, olin võtnud pähe kinnisidee, et just täna õhtul tahan paneeritud sirmikut. Vanamees mokaotsast siis mainis, et aga mine ja korja siis. Kõik kohad ümberkaudu metsas olevat sirmikute kasvukohad. Enne, kui välja astusin, poetas veel, et "vaata siis, et lagemate kohtade peale hoiad, seal kasvavad".
Ok, rebin siis mina oma seenelkäigukummikud jalga ja asun müttama. Kõikvõimalikud lagemad kohad müttan läbi ja vahin kõikvõimalike seentega tõtt (nimeta aga ja küllap ma seda seent ka kohtasin), ainsana puuduvad nimistust aga sirmikud. Käin ja halan üksi metsas, püüdes kusagilgi simikut kohata, kui mida pole, seda pole. Lootusetu.

Poolteist tundi hiljem heliseb telefon. "Kuhu sa kadusid?" "Sirmikuid otsin. Kus krt need lagemad kohad kõik on, mis sirmikutest kubisevad?" Selle peale saan põhjaliku naeru osaliseks. Esiteks on hooaeg läbi, teiseks on sirmikujahtijad seened ammu ära korjanud ja kolmandaks kasvavad nad aastakümneid püsinud metsaheinamaade madalama rohuga paikades. Ehk siis teatud lagendikel ümberkaudsetes metsades. Mis te arvate kas ma jõudsin nende lagendikeni kogu selle aja jooksul?
Tagasi kodus, ajan suu mossi: "Ma ju tahtsin niiväga täna sirmikut"
Selle peale arvatakse, et ehk on võimalik hea õnne korral mulle mõni sirmik leida. Astutakse välja, mina vuta-vuta sabas, tehakse lähimas metsaveeres üks tiir ja ulatatakse mulle mu sirmik. Azoo.... Ok, nii on ju lausa lihtne seenel käia:)

Ei suuda ahvatlusele vastu panna ja näksin jupikeste kaupa juba servast (selline mõnus pähkline maitse ja täiesti toorelt söödav seen), kuid saan siiski end pidama ja paneerin ja praen õhtuse sauna kõrvale:) Oi kurjam kus on hea asi:)))
Järgmine aasta olen targem ja alustan juba suvel oma jahti. See aasta ma lihtsalt ei teadnud veel, millest külma kõhuga mööda käin...


Küll aga sai minust metsas tapamasin.
Ma nimelt olen see lillelaps, kes ei tapa tahtlikult keskit elavat. Väikeste eranditega. Viimastel aastatel käin kalal kalu tapmas (aga see on söögiks) ning lihtsalt tapmishasardist notin prussakaid ja sääski. Ühed on jõleduse tipp ja teised teevad valu. Esimesi olen suutnud nüüdseks juba mitu aastat mitte kohata, teistega võib selline unistus aga soovunelmaks jäädagi.

Eilses metsas lisandus neile aga veel põdrakärbes. Oi see on üks jälk tegelane!!! Vähese lennuvõimega ja otsib muudkui kohta kuhu maanduda. Ja siis hakkab roomama.... Brr!!!
Ma ei saa aru kuidas ma oma senise elu olen saanud ära elada nii, et ma neid elukaid endale teadvustanud ei ole. Alles nüüd nii kuu aega olen ma nende olemasolust teadlik ja see ajab mu hulluks! Esimene kord hakkasin lausa karjuma ja karglema, kui kokkupuude oli...

Need on sellised jubedad kärbselised, kes on kõige küljes kinni ja minema neid ei puhu, ei tõuka, ei nipsuta, ei kratsi. Lamanduvad su külge ja sahmerda siis palju tahad. Ja ronivad. Riiete sisse ja eriti armastavad juuste sees olla.

Iga kord, kui peatud, et mõnd nunnut seenekest pildistada, kuuled kuidas käib põrr ja plõks, põrr ja plõks. Ja üks kärbes teise järel maandub jopel ja alustab ronimist.
Lõpuks sai mul aga paanikast kõrini ning otsustasin neid maha nottima hakata. Et mida nad siis ronivad meie hoovi peale, eksole. Lollike:) Tao palju tahad, pole märkigi, et tüüp sihikindlat edasiroomamist lõpetada kavatseks. Ja mina veel mõtlesin, et mu tapanimistusse on lisandunud kolmas tegelinski...
Ei jäägi muud üle kui koju põgeneda ja oodata põdrakärbeste hooaja lõppu... Igatahes - jubedad!

9 kommentaari:

Karl ütles ...

Oi kuidas ma igatsen vanaema tehtud sirmikuid :). Aastaid pole ühtegi saanud. Kui ma ei eksi, siis viimati üle 10 aasta tagasi lausa.

Sipsik ütles ...

Ossapoiss... Noh, siis on vast lahenduseks sirmikute hooajal vanaema külastada ja too metsa kupatada:)
Aga näed, järgmine sirmiku-usklik:)

Eve Piibeleht ütles ...

Meil kasvavad ka sirmikud otse õuel, aga mina neid süüa ei suuda. Nii nagu enamikke seeni. Korra proovisin, käis suus ringi ja alla ei läinud. Ja meie kaheksateistaastane pidi koos raamidega aknast välja hüppama paljast sirmiku nägemisest ja teatas, et tema sellist jälkust isegi mitte ei proovi ja läheb kodunt selleks ajaks ära, kui seda praetakse. Nii et inimesed on erinevad :)

ingel ütles ...

Tabasid täpselt põdrakärbse tegemist. Tõepoolest vastikud kleepuvad olendid.
Ma läksin duśśi alla ja üks kargas kätte kinni. Raputades ei lasknud ka sõrmest lahti. Õek.

Sipsik ütles ...

:D:D:D Eks ta jah, inimesed on erinevad:) Aga ma oleks tahtnud seda aknaraamidega peaaegu-et-põgenemist pealt näha:) Kõlab igatahes vahvasti...

Põdrakärbes aga on selline tegelane, kes isegi minusuguse looma- ja putukaarmastaja judisema paneb... No tõega, noh! Samal ajal on nad ju päris ilusad...

Ingli hingemaailm ütles ...

Mulle meeldib kohutavalt seenel käia, aga ega ma eriti seeni ei tunne. Käime siis perega seenel, korjame pagasniku täis ning siis otse minu ema juurde:))
Ema naeris, et meil pole ükski aasta niipalju sissetehtud seeni olnud kui sellel aastal.
Sirmikute söömise sain selgeks oma venelannast sõbranna juures-tõepoolest nagu šnitslid.

Ingli hingemaailm ütles ...

Mulle meeldib kohutavalt seenel käia, aga ega ma eriti seeni ei tunne. Käime siis perega seenel, korjame pagasniku täis ning siis otse minu ema juurde:))
Ema naeris, et meil pole ükski aasta niipalju sissetehtud seeni olnud kui sellel aastal.
Sirmikute söömise sain selgeks oma venelannast sõbranna juures-tõepoolest nagu šnitslid.

Ingli hingemaailm ütles ...

Mulle meeldib kohutavalt seenel käia, aga ega ma eriti seeni ei tunne. Käime siis perega seenel, korjame pagasniku täis ning siis otse minu ema juurde:))
Ema naeris, et meil pole ükski aasta niipalju sissetehtud seeni olnud kui sellel aastal.
Sirmikute söömise sain selgeks oma venelannast sõbranna juures-tõepoolest nagu šnitslid.

Ingli hingemaailm ütles ...

Mulle meeldib kohutavalt seenel käia, aga ega ma eriti seeni ei tunne. Käime siis perega seenel, korjame pagasniku täis ning siis otse minu ema juurde:))
Ema naeris, et meil pole ükski aasta niipalju sissetehtud seeni olnud kui sellel aastal.
Sirmikute söömise sain selgeks oma venelannast sõbranna juures-tõepoolest nagu šnitslid.