kolmapäev, september 04, 2013

Kohe näha, et sügis...


Ilmad on küll veel suhteliselt ilusad, kuid siiski enam plätuga käia poleks mugav. Paar päeva tagasi lükkasin isegi üle paljude-paljude kuude teksad jalga... Minu jaoks on see kohe saabunud sügise tunnus.

Aga tegelikult väljas on jube mõnus. See kerge kargus, mis õhust sõõrmetesse tungib... Lehteda ja aiasaaduste aroomid aedades. Linna vahel ringi kärutades näeb pea igas tänavas mahalaetud puudekoormaid, mida siis riita lapitakse või suisa peenemaks lõhutakse. Ja selle viimase lõhn varasügisel ... see on kohe eriti ilus mu meelest :)

Minu jaoks on sügise saabumisest veel üks kindel märk - niipea, kui ma hakkan õhtuti suurtes kogustes teed sisse jooma, nii on aru saada, et keha valmistub talveks.
Teed joon ma sügisest kevadeni ja tõepoolest suurtes kogustes. Tass, mis sisaldab ühte portsu, on 600ml ja neid tassitäisi võin ma lõunast magamaminekuni sisse luristada õige mitu. Ja minu jaoks on see juba aastaid kindel tervise garantii.
Enamasti on tegu musta teega, kuhu käib raudselt sisse hea kogus (praegu nt 3 suurt tl) mett, paar laastu värsket ingverit (kui on isu ja ingver poes käies meenunud) ja hulk piima peale.
Teine variant on sügavkülmast võetud värsked purustatud mustad sõstrad tassi - neid siis nii viiendiku jagu tassist + mesi peale ja jooma!
Kolmas variant kehtib siis, kui kere veidi kidur ja tahaks nagu tõbiseks jääma hakata. Siis kiiresti musta tee sisse lisaks veel ka hea sorts brändit ja tervis taastub mõne tunniga :)

Et siis jah, pole ime, et minu meetarve aastas on üüratu. Ma isegi ei tea, kui palju. 10 liitrit on vähe pakutud seda tean, kuna 10 liitrit on ära kulunud siis, kui vähe olen tarbinud...

Peabki mõnele sügislaadale taas meevarusid täiendama minema :)

3 kommentaari:

mama de montagne ütles ...

Oh kui hea mõte! Mul on neid mustsõstraid liiga palju kapis. Hakkan ka teed tegema nendega :) Mul ol imeelest läinud, kui hea see on! Ja tervislik :)
Ja see karge õhk - see on mulle ka meeltmööda! (mitte et mulle lõunamaine palavus ei meeldiks ;))

Anonüümne ütles ...

Rinnaga toitmise ajal mee tarbimine suurendab lapsel allergiate teket. Et ära üle pinguta meega

Sipsik ütles ...

Eks ta ole - igas aastaajas tegelikult miskit head. Palju on omaenda mõtetes ja suhtumises kinni :) Alati võib ju olla maa külmand ja kärss kärnas, kuid vabalt võib ka ninaga õhku nuusutada ja silmad detailidele kinnitada:)

Aga allergiatega nii, et muidugi ei maksa millegagi liialdada, kuid mina allergiatesse ei usu. Olen esiemade usku ja usun keha/-de kuulamisse :) Ehk siis olen veendunud, et kui ema ei loe raamatuid vaid kuulab oma last, leidub täpne tasakaal nende kahe endi koostoimes :)
Eks alati on erisusi jah, kuid mina usun nii.