neljapäev, juuni 01, 2006

Arsti juures

Täiesti tase kuidas tänapäeval saab tervisetõendit juhilubade taotlemiseks! Ja mina veel muretsesin oma silmanägemise pärast…

Astun kabinetti. Põrnitsevad mind kaks keskea ammu ületanud tädikest. Tervitan laia naeratuse saatel ja kukun kohe kerget chat’i ajama. Tädid tulevad vaba chat’iga koheselt kaasa.

Uurivad siis kuidas mul tervisega lood on. Vastan, et haiguslehel ametlikult olin viimati oma 6a tagasi. Vist. Ei mäletagi. „Hmm, seega terve tüdruk?“ Noogutan innukalt. „See tähendab, et analüüse pole siis ammu võetud?“, piilub tädike mind küsivalt üle prillikaare. „Oh, analüüse on võetud ikka, kuna olen doonor ja seega põhjalikult kontrollitud“. „No siis pole ju üldse midagi rääkida, siis Te olete ju terve kui purikas!“, hüüatab tädike rõõmsalt ja asub mulle tunnistust välja kirjutama. Vahepeal uurib õde mis tooniga mu juuksed värvitud on et nii ilusad ja läikivad (?????). Tahaksin mingit reklaami meenutades vastata, et söön Chappi koeratoitu ja sellest ka läikiv karv, kuid pean paremaks tädikestes kahtlusi mitte tekitada. Vastuse järel uuritakse, et mis see loomulik värv seal all siis ka on. „Punakas-pruunikas, kuid juuksuri hinnangul u 50% ulatuses hall. Kusjuures mitte surnud hall vaid ilusasti särav“, annan vastuseks. „Ei ole võimalik! Nii noor ei saa veel nii hall olla ju!!!“ on tädi ülierutunud. „Saab ikka, miks ei saa“, naeran mina. „Olin 17 kui hakkasin halliks minema“, annan tädile veelgi šokeerivat mõtlemisainet.

Meie vestluse katkestab arst, kes huvitub minu silmanägemisest. „Nonii“, mõtlen, „nüüd on see siis käes. Soodsa pinnase suutsin küll luua, kuid kuidas sellest kadalipust küll läbi saada?“
Annan siis teada, et aastal ’99 tehti operatsioon ja korrigeeriti nägemist. Tädikest huvitab veel, et kas nüüd käin ikka vahel silmaarsti juures kontrollis ja kas prille pean kasutama ja mis miinuselt mind opereeriti. Siis vestleme sellest, kuidas tookord oli operatsioon tunduvalt odavam ja kuidas tänapäeval on silmaopp ikka nii kallis ja kuidas väga paljudel jääb see just raha pärast tegemata ja minu üllatuseks ulatatakse mulle valmiskirjutatud tervisetõend….

Seega oleksin võinud seal vist mida iganes enda kohta kokku jahvatada… Kui just otseselt miskit viga silma ei hakka, siis voila!

Kommentaare ei ole: