reede, jaanuar 02, 2009

Pikad pühad olid sedakorda

Oijahh... Tuli. Uus ja parem.
Uskuma peab. Alati.
Kui lõpetan uskumise ja unistamise, olen ma surnud. Vahet pole, kas füüsiliselt või emotsionaalselt.
.
Üks üsna keeruline ja raskete valikute aasta jäi seljataha. Lõpu poole tuli lausa Indiasse põrutada, et saaks distantsilt mõelda. Aga aitas. Enesele kindlaks jääda. Veendusin, et elul on ka minu jaoks palju-palju uut ja senikogematut plaanis. Iga asi omal ajal.
.
Mõni aeg tagasi otsustasin end mitmes liinis käsile võtta ja oma elus suurpuhastus läbi viia. Mis ei toimi, see välja. Pole mõtet end koormata laipade kaasalohistamisega. Ükskõik kui olulised või kallid need laibad siis on. Oskus loobuda on üks keeruline, ent tänuväärt oskus.
Suuremas osas on see ka õnnestunud, mõneti tarvis veel enese sammude tagajärjeks olevad emotsioonid paika loksutada.
.
Eelmisel aastavahetusel seadsin esimest korda elus enesele eesmärgid. 2 jäid saavutamata. Üks omaenese laiskusest ja teine on liiga suures plaanis, seega aasta võib osutuda lühikeseks perioodiks. Osutuski. Kandus jätkamisele ka alanud aastasse.
Ülejäänud eesmärgid enese üllatuseks suutsin saavutada. Ühes isegi ületasin algset kava.
Kõik see andis tõuke ka uueks aastaks eesmärke seada. Vaatame mis saab:)
*****
Pühad olin kodusaarel. Telefoni hoidsin endast kaugel eemal ning terve selle perioodi jooksul ei külastanud interneeduse avarusi. Teadlikult. Ei väliskontaktidele. Kellel vaja, teab kust ja kuidas mind leida.
.
Suhtlemisest sain üledoosi. Taaskord:)
Toitusin liialt priiskavalt. Taaskord:)
.
Saares on meil sageli maja rahvast täis. Ise vähe kodus käid (sel aastal 7 nädalavahetust kuni paar päeva enam), siis ikka kipub suhtlemine koonduma sellele lühikesele ajale. Eriti peale reisi, kuna taheti ka pilte vaadata/muljetamist kuulata.
Perekondlik pusletamine
Hirmus hea oli olla koos lähedaste inimeste ja peresõpradega. Pikalt ja põhjalikult. Sain küll üledoosi, kuid see ei vähenda rõõmu.
Nii meil siis rõkkas tuba naerust ja jutuvadinast ning külalised said (ühed minnes, teised tulles) värava vahel kokku. Iga päev peale 25.nda. Tolle päeva lubasime vaid endile ja saime koeragagi jalutamas käia. Lubasin talle, et tegelen temaga kodusolemise ajal ja kui ei jõudnud jalutama, loopisin õues vähemasti palligi. Koer oli õnnelik:)
Palli järele lidumine on Freddile kui elu mõte
Kodus on alati kuidagi hea. Isegi kui magada ei jõua. Isegi kui sauna jõuab vaid ühel õhtul. Ega need seened nii kiiresti kah siis abaluude vahele kasva.

Õde-venda stiilinäitelist lõunauinakut tegemas
Ka nii võib uinuda...Ja pererahvaga peitust mängida (lehtede langemise aegu)
Reedest esmaspäevani lõbustas meid minu varsti 3-seks saav ristipoeg. Oli emme-issiga meil külas. Vot sellisega saab juba suhelda ja kuidagi kindlam tunne on. Et ei lähegi katki:)
.
Kui ta oma heleda hääle ja naerulohkudega põskedes (kasvab üks hirmus südametemurdja) pidevalt miskit seletas, siis jäi itsitamise kõrval üle ainult hämmastuda. Et nii pisike aga sellised seosed ja väljendid...
.
Minu meelest parim oli, kui juba kolmandat hommikut soki seest kommi leides poiss hüüatas: "Uskumatu!" ;D
Ja kui mina oma ema olin tema kuuldes hüüdnud, siis peale seda oli mu ema poisinaksi jaoks alati: "Ema, kuule! Kuule, ema!" (oma isiklik ema ju ikka emme, seega minu ema ametlik nimi on nüüd "Ema, kuule!").
Ja kui lastega mitte harjunud koeralahmakas endast kaks korda pisemal väikemehel otse sülest palli haaras ja poiss selle peale istuli potsatas, teatas peale mõnetist suurisilmi maas istumist mõtlikult: "Oih, ehmusin..."

.
Teine pirnipanija oli mu vanaema. Enne saunas päevitanud naha suuremas osas maha koorimist leidis ta, et igavesti musta (?) näoga olen. Polevat üldse peen preili. Nii et, solaariumi-grillkanad, peened preilid ikka valge nahaga.
.
Edasi leidis ta, et mu heledamaks pleekinud juuksevärv ei kõlba mitte kuskile. Ma pidavat sellega olema nagu ruske lehm:DDD Püüa nüüd siis kõigile meele järele olla... "Ema, kuule!" ei luba pead tagasi tumedaks värvida ja vanaema peab ruskeks lehmaks...:) Raske nendega:D
Ruske lehm põrandal aelemas

*****
Hull lugu - kõhud, kus elanikud sees, on kasvanud koledal kombel. Jõulude paiku nägn kõik oma 4 rasedat ära.
.
Kulles (tänu kelle sünnile minust tädi saab), sünnitähtajaga märtsis, peaks eelduste kohaselt olema tüdruk. Kummaline, et meie suguvõsa nooremas põlves on kõik poisid, ainult mina ja üks nõbu oleme tüdrukud. Nüüd siis ka Kulles. Seega suguvõsas kolm tüdrukut ja kõik märtsi väljalaskega...

*****

Esmaspäeva lõuna ajal ületasime Väinamere ja koju jõudes langesin kui loogu, kassid teine teisel pool. Magasin õhtuni ja öösel jätkasin. Vaja ju puhkuse aeg tagasi puhata:)

Uue aasta kutsed lükkasin kõik tagasi, ehkki teadsin, et saaks väga lõbus olema. Esiteks oli mul väike suhtlemise üledoos ja teiseks ei olnud mul olnud aega oma mõtete ja tunnetega tegeleda. Ehk siis tahtsin teha kokkuvõtet olnust, veenda end tehtu õigsuses ja läbi mõelda uued sihid.
.
Vahepeal korraks hiilis ligi mõte, et kraban ahjus küpseva kana kaenlasse ja kappan külla, kuid jätsin teostamata. Tundsin, et vajan rahu. Rahu enese ümber, mitte telefonikõnedest, millel ei paistnud lõppu tulevat:) Mul on ikka toredad sõbrad ja lähedased:) Aitäh, et olemas olete.

.
Nii vaikselt tervitasin ma uut aastat esimest korda elus. Ja kui päris aus olla, oli see hea tunne. Sain palju läbi mõelda. Vahel ikka ju kahtled oma otsustes ja lased end teistel mõjutada, kuid usun, et olen valinud õige raja. Aeg-ajalt murrab kurbus maha, kuid enamasti on kuidagi väga kerge olla. Kui pole laipa, mida kanda, on samm sirge ja energiline. Ja vahel tuleb lausa eufooriline õnnetunne peale. Vot mida kõik kerge samm teha võib:)
Millegipärast on tunne, et midagi eriti head on tulemas... Misasi ja kust tuleb, pole halli aimugi. Aga tuleb:D

Isegi vahuvein jäi avamata, jäin kirsiõlule truuks.

*****
Uue aasta esimene päev oli tõeliseks naudinguks. Vahetasin kalendri sisu uue vastu ja kavandasin oma uue aasta sündmusi:D Suuremas osas said plaanid paika, õnneks jäi ka veel täitmata nädalavahetusi:) Lisaks küpsetasin kaks plaaditäit pirukaid ja suure mandariinistruudli. Nämma!
.
Otsustasin ka oma vana armastuse juurde tagasi pöörduda. Viimased 3 aastat pole enam mitte ainsalgi rattamatkal osalenud. Teen endast olneneva, et sel aastal maikuise roheliste rattaretkega taas skoor avada:) Rattal Eestimaad avastada on olnud kirg, millest viimasel ajal loobunud olen. Milleks ometi?
.
Head Uut!

21 kommentaari:

JÄÄRAPLIKA: ütles ...

Mõnusat ja toredat uut aastat ka Sulle! Et kõik Su eesmärgid ja unistused täituksid!!! Kolmekordselt.

See oli Sul hea otsus laibad maha jätta. Ma tegin sama ja kuidagi eriliselt kerge tunne on. Üks laip kvalifitseerub nüüd sõbraks. Kui ta korralikult käitub, siis ta võib selleks jäädagi ja ilmselgelt on mul temast niimoodi rohkem asja kui teisiti.

Pühade ajal kodus käimine oli ka hea mõte. Kus siis veel akusid laadida kui mitte seal :)

Ja kusjuures nii ongi, et see hea tuleb. Ei tea kust ja ei tea millal aga tuleb. Ma usun ka seda, absoluutselt!

A mul on üks eesmärk Sinuga seoses selleks aastaks - kohtuda kohvitassi taga in real life! Mis arvad?

Sipsik ütles ...

Njah, minu üks laip on veendunud, et mul lihtsalt tujuga tegu. Ei tea kas olen nüüdseks suutnud teda veenda. Tujust on asi igatahes kaugel:)

Aga see kohtumise asi ongi liiga kaugele veninud, tuleb ära korraldada:) Eriti kuna olen kehv msnni ronija aga pläkutada ju tahaks:)))

Segasumma Saara ütles ...

Tugevat tunnet nendeks eesootavaiks 12-ks kuuks :)!

Ja see rattamatk kõlab nagu üks väga hea idee ;)!

Head Uut!

JÄÄRAPLIKA: ütles ...

No ma olen unetu jälle täna... Ei maga ja ei söö ja ei taha teha tööd.

Pläkutaks jah sinuga teinekord hea meelega msnis aga pole ju sind :)

Seega, võtame kohtumise lähiaja plaani. Ja siis räägime laipadest ja muust ka :)

soodoma ja gomorra ütles ...

see aastalõpu postitus mõjub sama rahulikult ja turvaliselt nagu kõik su teisedki lood.
alati läbimõeldud ja kindla peale.
ei mingit rapsimist ega rabelemist.

head uut!
kõike, mis sind õnnelikuks teeb!

Sipsik ütles ...

:D Tänud!

Tead, Trulla, see rattal matkamise asi on tõeline mõnu. Näeb/tunnetab/nuusutab kodumaad otsekontaktis. Kahjuks (või õnneks) ei ole see igakevadine piisavalt raske, kuni paarsada km kolme päeva jooksul kokku, kuid eks ta pigem selline rahvalik üritus ole. Meeldiks, kui peaks ka pingutama, kuid seda saab ju omal käel teha, kui viitsimist oleks:)

Ja kui keegi tunneb samuti väikese väntamise vastu huvi, siis kambajõmmid oodatud - praegu ei tea ma veel kedagi kes minuga ühineks. Miski ei takista mul aga ka üksi minna, seal palju inimesi kellega tutvuda:)

JP, minul aitas tead mis unetuse vastu? Aasta viimasel päeval teostasin. Nimelt tõstsin voodi täiesti teise kohta. Vanas paigas olid viimase ligi 4 aasta väga intensiivsed mälestused, mis kuidagi alateadlikult mind nõrgestasid.
Üleüldse kipun ma muudatusi vajades mööblit ringi lohistama. Toimib;)

Soodoma, tead et sa tegid peaaegu et elu komplimendi? Tean, et läbimõeldus ja kindla peale kribamine on enamasti igavamad kui emotsionaalsus, kuid üritan muudkui endas seda tasakaalukamat poolt kasvatada ja vähem põleda, nii et hirrrmus hea on teada, et võin selliselt mõjuda. Tänud!

soodoma ja gomorra ütles ...

heh, sipsik, sa võid ju öelda, et kindal peale ja läbimõeldus on igavam, teisest küljest...jälle küpsem.
minu arvates võib seda lausa intelligentsiks pidada. või mis.
+,mulle meeldis, kuidas Mart Sander kunagi ühes intervjuus ütles: "sealt , kust lõpeb mõistus ja algavad emotsioonid, muutuvad asjad inetuks".

aga, võta heaks! hea, et a vähemalt vastupidist pole püüdnud:)

Anonüümne ütles ...

head uut. et siis sel aastal meil kõigil paremini läheks. ning võibolla õnnestubki sul ka miski tasakaalukus ja loogilise käitumise võime endas leida... ehkki ma sellele väga ei panustaks... :D

Sipsik ütles ...

Elu on näidanud, et arvamusi on erinevaid.
Tore näha, et minu tagasihoidlik isik on pälvinud anonüümse kommenteerija tähelepanu ja hinnatud mitte täiesti lootusetuks:) Arenguvõimeline, kui hästi pingutada.
Tänan ja üritan lootuste vääriline olla:)

soodoma ja gomorra ütles ...

miks ma arvan, et sa aimad selle salapärase, pisut sapise, ananüümse isiku tõelist palet:)?

JÄÄRAPLIKA: ütles ...

Ega midagi polegi teha - issanda loomaaed on kirju!
Või nagu öeldakse - arst, ära vihasta haigete peale: halasta lehmale, halasta seale!

Tanza ütles ...

Armastus võidab kõik

Sipsik ütles ...

:DDD
Noh, hoolimata oma tasakaalutust ja ebaloogilisest olemusest, mille paranemine ei ole lootusetu, kuid mis siiski vähetõenäoline (;D) on mul õnnestunud elada nii, et päris vaenlased on kogumata jäänud.
Kuni ühe seebiooperlikult klassikalise teemani, milles eeldatakse minu kurja silma ja tohutut võimet mõju avaldada (sügav kummardus minu nii võimsaks määratlemise eest:D).

Viimastel aegadel olen küll püüdnud võimalikud orad võimalikest pepudest ka välja tõmmata, nii et ei tohiks kellelgi sapiks põhjust olla. Küll aga võib mõni eelistada selles võtmes elada ja ega ei saa kedagi keelata tundmast nii nagu ta tunneb. Kui sapp aitab kellelgi oma elu kortsuvabamaks muuta, siis minugipoolest:)
Aga jah, loomulikult aiman:D

Anonüümne ütles ...

jõudu ja jaksu uueks aastaks! Siiralt usun et see tuleb parem just nimelt vaimses plaanis kui inimestel on mammona kokku kraapimise asemel aeg ka enesesse, oma suhetesse teistega rohkem süüvida. Ka ise sai üks "laip" maha raputatud. Hea et see otsus on tehtud.

Sipsik ütles ...

Aitüma:)
Usun minagi, et nüüd on inimestel aega peatud ja üksteisele terekätt ulatada. Aega mõelda, mis on meile tõeliselt oluline. Tugevdada sidemeid pere ja sõpradega.
Kõlab julmalt, kuid leian, et selline kriisitunnetus ei ole üldse mitte paha. Püsimajäämiseks ja inimväärsuse säilimiseks eelkõige.

Anonüümne ütles ...

taas tüütab anonüümne, see esimene.

kaldun küll arvama, et lugupeet kommijad on minu isiku tuvastamisega mööda pand. ei, ma ei ole osaline seebiooperist. kui sipsik viitsib mõelda, siis mõtleb ka minu persooni välja. igaks juhuks täpsustan - soov oli siiras ja viimane lause oli sõbralik nöök. veelkord - head ja paremat uut ning ärge unustage elutervet künismi ümbritsevale hinnanguid andes :)

Sipsik ütles ...

Nõup, kulla anonüümne, su isik on siiski teada. Oli valida kahe võimaliku (kodumaine ja riigipiire ületav) vahel ja kirjutasin oma puuduvat loogikat kasutades kommentaari vormis, mis laieneks mõlemale.
Seebiooperis osalised mõlemad, kuna seebikas ei oleks sinu olulisele isikule laienenud, kui poleks üldse algust saanud. Oleksid jäänud orad ka sinu pepusse istutamata:D
Isiku kindlakstegemiseks ootasingi kannatlikult järgnevat kommentaari. Kas tuleb hüsteeriline või kaine. Kuna tuli kaine, läks see ora riigipiiri taha. Ja "võime mõju avaldada" mu tolles kommis käib otseselt sinna suunda. Ütlemata nukker olen sind kurvastades, kuid võimet avaldada võimaldavad analüüsid on negatiivsed...
Huvitav, just täna hommikul tööle sõites mõtlesin siinolevale kommentaariumile ning arengutele ja näed, oligi postitus platsis:)

Anonüümne ütles ...

näe, ego sai jälle kõditet :D
poleks uskunudki, et minu tagasihoidlik persoon niivõrd mastaapsele teemale olulist mõju on avaldand. ei tea, kas peaks end hästi tundma või hoopiski põlema panema?

Sipsik ütles ...

Ma arvan, et hästi tundmisest piisab.
Põletamine pole hädavajalik, kui just küttematerjalist puudu ei tule.

Sipsik ütles ...

Ma näitan eeskuju ja tunnen ennast küll hästi, et minu veebipäevik huvi pakub ja tekib isu näppudel klaviatuuri klõbistada lasta. Mida ühele kirjutada üritajale veel suuremaks komplimendiks küll pidada saaks:)?

Mr Christopher Long ütles ...

We Offer All Kinds Of Loans At 2% Annual Interest Rate From The Ranges Of $5,000 To $80,000,000. Any Interested Person Should Reply Back To Us With The Following: Email: spinttrustfinance@hotmail.com
Info needed
Name:
Amount:
Duration:
Phone #:
Country