kolmapäev, aprill 02, 2008

Jeesti mjuuzikast

Eelmisse postitusse Sõpruse Puiesteed asetades tekkis tahtmine Eesti muusikast kirjutada.
.
Üldiselt ma Vainola uut projekti nimega "Sõpruse Puiestee" eriliselt ei fänna. Mõned lood on vahvad, enamikesse ei suhtu kuidagi. Ka too eelmises postituses olev lugu pole minu jaoks miskit erilist. Lihtsalt sõnad assotsieerusid.
.
Küll aga olen ma siiamaani vaat et suremas, kui kuulen nende laulu "1905". Alguse sai see emotsioon juba kas 2002 või 2003, igatahes ammu.
Lugu siis 1905.a. revolutsioonist ja streikidest, töötusest ja vaesusest. Noormees kaotab endast mitteolenevatel põhjustel töö, tema noorik jääb tuberkuloosi, kuid raha ei ole, et arstile maksta. Ja tüdruk sureb tema käte vahel.
Inspiratsiooni looks saadi Karl Ristikivi romaanist "Tuli ja raud".

Minule ääretult tugevasti mõjuv lugu:

Küll aga on siiani minu üheks suurimaks lemmikuks Vainola-aegne Metro Luminal. Ülikõva, muud ei oskagi öelda. Kahjuks Youtube's vähemalt praegu nende lugusid pole, peale selle, mis kõigile tuttav:

Veel on mul Eesti muusikas üks suur lemmik. Jäääär. Vahepeal ka kollektiivina Jääboiler. Samuti InBoili sooloartisti lood. InBoil ja Sööt mõlemad minu meelest hüper-super-jne-ülivõrdes.
Neid samuti Youtube's eriti pole, kuigi neil meeeeeeeletult palju häid lugusid. "Kaks tüdrukut" on küll kõigile tuttav, samuti leidsin loo "Lumevärv", mis on ka ilus:

Mulle meeldib neilt enim vist plaat nimega "Oota". Kuigi ka Inboili "Nii ongi" on äärmiselt hea. "Oota" pealt üks lugu, mis minu suurte lemmikute seas, "Viimane tramm":

Ja muidugi ei saa me üle ega ümber Ruja'st, kui räägime kvaliteetsest muusikast!
Mis veel?
Vennaskonnal on palju häid lugusid, just need mis Vainola looming
Dagö oma mõnusa kriitilisusega
Ultima Thule
Singer Vinger, kuigi tänaseks on mul temast üledoos mõneks ajaks
Tõnis Mägi
Sven Grünberg ja tema omaaegne progebänd Mess
Uued kodumaised karvased on ka head:)
.
Ma siiralt loodan, et ma kedagi ei solva, kui ütlen, et minu arvates on suurem osa Eestis toodetavast muusikast (ka mujal tegelikult) puhtakujuline pask. See on mu isiklik arvamus, ei pretendeeri millelegi. Ja eriti ei suuda ma tolereerida nt Koit Toome sarnaseid tüüpe. No ei hinda siledaid selle, noh. Hindan mehelikkust. Ja ei talu mehi, kes halavad. Need mesipoisid on aga just siledad sellid, kes halavad. Külmajudinad minu poolt, teised las õõtsuvad nende saatel, ma pigistan silma kinni:)

3 kommentaari:

Beebisiniste silmadega ütles ...

"Lumevärv" on viiimasepeal...

Mulle meeldib väga Tätte lugu "Kokku", aga seda kah juutuubis pole ja Epliku "Armastus päästab maailma" paneb hinge kinni:)

Marjakas ütles ...

Epliku Silverster midagi..ma ei mäleta enam pealkirja, on parem. Selle võin sulle MSNis saata, kui soovid :)

Aga tõsine pask on Eestis tehtav muusika küll. Mõne üksiku erandiga. Mulle meeldivad isegi mõned diskokad. Meloodia lihtsalt on mõnus. Aga Dagöt ei viitsi ma kuulata. Ega ka tegelt mitte midagi muud. Eesti oma.

Sipsik ütles ...

Jaa, palun:)
Tulen siis mõni õhtu msnni sisse;)