laupäev, mai 05, 2007

Autodest

Eile, kui olin Olafit siinsamas blogis taevani kiitnud, sõitsin pool tundi hiljem kodu poole ja kes mulle esimeste seas vastu tuli? Olaf koos ühe motokoolitujaga... Jep, tahan siit märki välja lugeda ja loen seda kui oma otsuse õigsuse kinnitust:)

Küll aga mõtisklesin koduteel ühe mulle täiesti arusaamatu nähtuse üle. Need on siis kleepsud autodel, mis ütlevad: "Baby on Board" ja "Beebi pardal" ja "Laps autos".

Eeee.... miks seda rõhutama peab? Ise kujutan ette, et märk annab millestki märku. Nt seda, et olen õppesõitja, esmase juhiloa omanik vmt. Aga "beebi pardal"? So? Mida sellega öelda tahetakse? Suutsin välja mõelda 4 varianti, rohkemaks mu aju võimeline polnud.
  1. "Ära mulle otsa sõida, mul laps autos ja saab viga" - et justnagu otsasõitja valib siis kellele otsa sõita?
  2. "Ettevaatust, aknast võib välja lennata kakane mähe või lutt vmt"
  3. "Ole minu läheduses ettevaatlik, kuna võin olla liikluses vähese tähelepanuga, hoian lapsel lutipudelit suul või tegelen muu hädavajalikuga" - siis arusaadav, vaatad nagu rohelise lehegi ja õppesõitja puhul, et äkki teeb imeliku manöövri või muidu käitub imelikult
  4. "Kui teen imeliku manöövri, siis ära anna mu idiootsusest mulle märku tuututamisega, laps võib magada ja selle peale ehmatada "

Kas on ehk kedagi kes teab mulle rumalale seletada, millest see märk räägib? Ehk milleks see autol on? Loodan, et ma nüüd kedagi ei solva siin (siiralt loodan), kuid kui sellel mingit asjalikku seletust pole, siis mul isiklikult oleks piinlik sellist märki autole panna. Aga see on vaid minu arvamus.

Mõnda aega tagasi istutas R. mulle pähe lolli mõtte uuest autost. Sõidisin järjekindlalt vastu, kuna olen oma musta noolega väga rahul ja on teine selline paras püss istumise all, kuid ta muudkui rääkis, et mõne aja pärast hakkab auto sul lagunema ja läheb lõppeks kulukaks. Parem ikka salongist tutikas osta ja kolm aastat garantiiga sõita ja siis taas vahetada. Nii kaua ta seda seletanud on, et hakkasingi vaikselt uue järele ringi vaatama.

Teatud piirangud on mul ka. Kindlasti ei taha ma väikest autot, oma praegusest (Primera) väiksemat kindlasti ei taha. Meeldivad sellised keskmised kuni suuremad. Midagi pole teha, "seljakotiga" ringi sõites tunnen end nagu kuhugi kappi surutuna. Parkimisega probleeme ka pole, seega see pole ka argument.

Lisaks peavad tal olema elementaarsed lisad nagu kliima ja 6-e CD boks ja tagurdamisandurid. Elektrilistest akendest/peeglitest ja immobilaiserist ei maksa üldse rääkida, alla selle ei vaata ma kindlasti. Püsikiiruse hoidja ning käetugi ees on ka head asjad.

R. ütleb selle peale, et mul kõrged nõudmised. No aga ise ta ju hakkas seda juttu ajama! Ja tema praegusel ja tulevaselgi autol on need lisad olemas, seega miks mina vähemaga peaksin leppima?

Nii ma siis olen siin kaalunud ja nuputanud ja vaadanud ja vähemalt tänase seisuga olen jäänud margitruuks. Meil peres aastaid Nissaneid hinnatud (isa ja vend sõitsid nendega aastaid ja nüüd ka mina) ja kuna siiani on end õigustanud, siis tundub, et võiks ka jätkata. Ja kuna turule on saabunud täpselt mulle sobiv mudel (Nissan Qashqai, laiendina kas Acenta või Tekna), siis tellisin sellele masinale proovisõidu. Eks siis näis kas mulle meeldib või mitte.

Natuke jama see, et see alles uus mudel ja ei tea mis võiksid olulisemad vead olla. Primerat teab juba ammusest ajast ja siiani on ta end õigustanud.

Vot nii. Igaühel on omad kiindumused ja omad kiiksud, minu kiindumus on praegu Nissan. Samas ega mul pole plaanis seda veel selle aastanumbri sees vahetada, kuid mine tea, äkki lähen lolliks ja teengi selle lükke ära. Igatahes hakkan vaikselt siis maad kuulama. Illustreerivale pildile valisin ka selle värvi mis mulle enim meeldiks. Et siis pildil minu praeguse seisuga unistuste masin:)

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

sina kui loodusklassi lõpetanu, võiksid oma auto omaduste hulgas näha ka keskkonnasõbralikkust :) maasturid pole seda mitte, ja on siis linnas vaja maasturiga sõita?
ma saan aru inimestest, kes elavad maal ja teed suht olematud - siis on maasturit vaja. Aga linnas?
et aga rohkem kütust sisse ja teisest otsast heitgaase välja..
sorry..

Sipsik ütles ...

:DDD
Tubli tähelepanu juhtimine:)
Muidugi on keskkonnasõbralikkus väga oluline, kuid selle masina puhul pole siiski tegu päris maasturiga (kuulub idiootse nimega gruppi "linnamaastur", mida iganes see siis ka tähendab) ja kütusekulu on tal väiksem kui minu praegusel autol. Selles mõttes säästaksin loodust selle valiku puhul rohkem:)
Qashqai on üks Almera järglastest. Nimelt lõpetati Almera tootmine ja selle muidu nii populaarse mudeli vahetavad välja 3 uustulnukat. Esimene tulija oli Note, teine on Qashqai ja kolmas tuleb veel. Almera oli ise minu jaoks väike, samuti on seda Note, kuid Qashqai hakkab juba looma. Mõned parameetrid väiksemad kui Primeral, teised jälle tibake suuremad. Ok, kiirendus on Primeral etem, kuid kütusekulu jälle Qashqail väiksem sellevõrra...
Nii et säästan loodust ja ei ole unutanud seda kust tulen:)

Anonüümne ütles ...

Egas kütusekulu ainus näitaja pole - auto on jurakas ja raske ja lõhub rohkem teid.. see omakorda nõuab jälle rohkem teetöid jne.

Loomulikult ise tead millega sõidad. Lihtsalt minu mõttemaailma ei taha hästi mahtuda arusaam, et linnas on vajalik maasturiga sõita.. olgu see siis linnamaastur või maastikumaastur. Vahe on ainult selles, et nn linnamaastur ei tule maastikul niihästi toime. Tundub, et sellega sõidavad just inimesed, kes vajavad tunnet, et on teistest üle (auto on SUUR ja kõrge - teised on kõrval väiksemad, näeb üle), vajavad tunnet, et nende käes on võim.. sellisega läheb ikka sealt, kust ise tahad.. jne
Alati on erandeid, aga üldjuhul saab auto järgi inimesest suht õige pildi... ehk nagu auto, nõnda ka peremees :)))
Kui mõtlema hakata oma tutvusringkonnas, kuidas elu ja töö edenemisega on muutunud autod, siis täpselt nii on see ka käinud.. ehk kui inimene on muutunud ametipostil tähtsamaks, siis ei saa ju enam tavalise autoga sõita - see peab ka midagi suuremat ja võimsamat olema..

nii jääb mul üle vaid loota, et sa oled see erand autoomanik, ehk siis et sinust pole saanud võimu ihalejat ;)

Mariliis ütles ...

Hmm...natuke tahaks jälle kaasa rääkida. Mismoodi Tallinna ja üldse Eesti linnade teedel on võimalik sõita ILMA maasturita? Maastur on ainus ja õige variant autot säästa, sest teed on lihtsalt nii auklikud, et mingi väikse punniga ei ole mõtet seigelda, säästad oma närve - vot säästlikkus.

Mina olen kahe käega maasturi poolt, need uued on tõesti väiksema kütusekuluga.

Ma ei näe mingit põhjust sundida kedagi sõitma Nissan Micraga, kui tal on raha millegi normaalsema jaoks.

Sipsik ütles ...

Jep, seda minagi, et meie teedel madala autoga sõitmine on pidev närvidemäng. Praegu on sageli süda saapasääres, kuna sageli polegi tegu aukudega vaid ristirööbetega ja sealt läbi sõites kiiremini kui 20km/h (mis oleks aga põhjendamatult aeglane liikumine) on pidevalt hirm, et mida see kolakas nüüd tähendas ja kas sild läks või vedas seekord.
Võimastest pärismaasturitest ma linnas tõesti aru ei saa ja eriti karm on Hummer, kuid selline linnasõiduks mugandatud variant kipub kahjuks meie teedel ainuõige olema...
Ja ma siiski pigem lasen linnal teid parandada osaliselt minu raha eest kui et maksan auto ja eriti silla parandamisest ennast vaeseks ja linnal pole sellest sooja ega külma.
Karm, kuid tõsi.

Anonüümne ütles ...

Millest te arvate, miks meie teede olukord nii kehv on :) loomulikult kindlasti sellepärast, et neid pole õigel ajal parandatud.. aga kõige rohkem ikka sellest, et seal sõidab järjest suurem hulk autosid ja järjest suurem hulk raskeid autosid..

Aga noh, ma tean, et kui juba maasturi mõte peas on, ega seda sealt enam välja saa :) see sõltub lihtsalt inimesest, kas see mõte pähe üldse tuleb või mitte. Nii et ma tean, et minu arvamus ei peata kahjuks raskete autode linnatänavale lisandumist :)

Sipsik ütles ...

Nädsa!
Linnamaastur pole ju kellegi maastur. Pole ta suur ega raske ega isegi mitte 4-veoline. Roomikutega kah linnatänavaid ei trööpa.
Ja olgem ausad, linnal ja riigil on piisavalt pappi teede parandamiseks, kuid seal on suuresti vaja kellegi taskuid paisutada ja seetõttu ei jõua kogu võimalik raha teedeni. Kasvõi kui vaadata kes ja millal "konkursse" võidab ja kes kuuluvad Eesti rikkaimate firmade hulka? Teedeparandus. Kunagi oli vaja tegeleda 500 Eesti rikkaima firmaga ning kõikvõimalikud teedeparandusettevõtted ruulisid seal sajaga.
Ehk siis raha taga asi kindlasti pole, ikka inimliku ahnuse taga.
Aga tegelikult ei saa sellest torinast siin üldse sotti - endal sul suurem auto ju kui minu unistus olema saaks:D:D:D Nii tühimass kui teljevahe kui kütusekulu:) Ja olgem ausad, suurema autoga läbi aukude sõites ei pruugi suurt midagi raputada (nt R.-i autoga sõites raputab mitmeid kordi vähem), väiksemaga kukuvad aga hambad suust.
Ja usu mind, linnamaastur pole kellegi maastur, lihtsalt veidi kõrgem ja turvalisem/mugavam sõiduauto.
Kui Mona oli väike, siis oli ju hea käru kaasa võtta? Kujuta aga ette kuidas väikese auto pagassi selle käru paigutamine on. Mitmeks eri jupiks jne. Kunagi aga loodan, et tekib ka mul vajadus käruga reisima hakata...

Anu ütles ...

mul oli varem nissan almera, luukpäraga, oi ma olin rahul temaga, väike, aga mahukas.
linnas on väikse autoga parem sõita, mahub igale poole parkima. aga põrutab küll rohkem, nt hr. abikaas mul oma nissan navarraga kulgeb "lamavatest politseinikest" rahuliku südamega pidurdamata üle:)

Anonüümne ütles ...

Pole mul see auto nii suur midagi :) ja selline on ta seepärast, et seda nõuab nii laps kui I. töö.
ma porisen siin pigem seepärast, et mulle põhimõtteliselt ei meeldi maasturid linnas. Sest ma ei näe siin nende järgi vajadust.
Aga nagu ma ütlesin, las mina porisen, sa tee ikka nii, et sa rahul oled :) minupärast sõida kasvõi maasturiga, ega ma seepärast su'st lahti ütle :D

Sipsik ütles ...

Tore teada:)
Kui mul kunagi on suurem auto ja kunagi ka põnn majas, siis läheme hoopis kuskile põnnidega nädalavahetuseks nt. kruiisima. Siis veenan sind, et "näe, oligi vajalik:)"