teisipäev, veebruar 18, 2020

Kirjatähed

Vanem Poiss (tänaseks 7a) hakkas ammu enne arvutama kui lugema. Lisaks hakkas ta enne kirjutama, kui lugema. Tähti tundis vabalt, kuid sõnade lauseks kokku veerimine oli vaevaline.
Mingil hetkel hakkas juba saja piires peast arvutama. Aga 5-sena ikka veel ei lugenud.
Siis lisandus juba ka esimene arusaam kergematest korrutustehetest.

Ühek päeval hakkas huvi tundma kirjatähtede vastu. Hakkasin talle neid siis tutvustama ja see oli tema jaoks palju põnevam. Keeruliseks tegi loo muidugi see, et osad tähed on erinevas fondis ikka väga erinevad. Nendega tuleb vahel siiani õppimismomente.

Aga mis kummaline, siis päriselt lugema hakkas alles 6-sena ja kirjatähtedega. Ütleb, et trükitähed teevad aeglaseks ja ei saa nii hästi lugeda kui kirjatähtedega. Kirjatähed justnagu voolavad ja kergem edasi liikuda. Trükitähed suured ja karjuvad, nendel peab nagu peatuma. Hmm, sama teema ju endal suurtähtedega lugedes, eriti kui keegi meili sisse neid paneb - justnagu karjuks...

Nüüd armastab koomikseid vennale ette lugeda.
Aga mis eriti lahe, on see, et sügisel õpetas mu ema teda paberil liitma/lahutama. Nüüd tal nauding aeg-ajalt tuhandeid arvutada. Sünniaastaid ja muud põnevat kokku liita näiteks :D

Aga Noorem Poiss (5a) seevastu ei näita mingisugust huvi üles ei numbrite ega tähtede osas. Sama pere laps. Õpib ära, mis vaja, kuid ise kinnitab ikka, et ei oska ja ei taha. Näitad tähte - tunneb. Näitad numbrit - tunneb. Palud kokku lugeda - ei huvita! Tema pigem ehitab millest iganes võimalik. Või maadleb :D Või ajab iga venna liigutuse peale kisa lahti :D Ja hääl on tal võimas... Lapse kohta veidi madal, kuid väääga vali...
Et jah, sama pere, sama kasvatus, samad vanemad, kuid nii erinevad :)

1 kommentaar:

Anonymous ütles ...

Sest saate oma abielu salvestada ja saada oma ex-poiss tagasi niipea kui võimalik pärast purunemist / lahutust läbi dr egwali. Minu nimi on Felicia, ma olen alati tänulik suurele dr Egwalile minu katki abielu taastamiseks pärast minu Mees jättis mind salapärane suhe. mitte millegi eest. Ma ei uskunud loitsudesse, kuni mu sõber see mulle tutvustas. Alguses olin selle suhtes skeptiline, sest ma kuulsin palju võltsitud võlurite kohta, aga ma lahkusin oma kahtlused maha, sest ma olin meeleheitel, et saada oma abikaasa tagasi ja ma tegin seda vastavalt sellele, mida mul oli. ta küsis. Nüüd mu abikaasa on tagasi just päeva pärast ma temaga ühendust võtnud. Ma elan õnnelikult oma abikaasaga uuesti pärast 6-kuulist abielulahutust ja ma ei puhata enne, kui ta maailmale tuntud, ma ütlesin talle. Dr Egwali on spetsialiseerunud ka loterii, kõvenedes erinevaid haigusi, maitsetaimi raseduse. Ühendage dr Egwali kaudu oma e-posti teel (Dregwalispellbelbelbel@gmail.com) või Whatsappi kaudu +2348122948392