neljapäev, mai 25, 2006

Eksamihirmud

Oh jummel, hüplen ja rõõmustan siin oma sõidueksami võimaliku lähenemise teemadel, kuid teooria ju puhta õppimata…

Kuna autokool on mul läbitud juba 12 aastat tagasi ja tunnistus on siiamaani kehtiv (ARK-ist järele uuritud), siis ei näinud ma erilist mõtet oma aega teooriatundidele raisata. Parem õpin teooria selgeks, võtan hunniku sõidutunde, teen tervisetõendi ja lähengi eksamitele. Esmaabi koolitus on õnneks samuti läbitud.

Nüüd siis tundub jah, et ootamatult on käes aeg hakata eksamiks aega kinni panema, teooriat pole aga veel avanudki! See tundub nii kohutavalt tüütu hakata seda lugema ja teste proovima, kuid midagi pole teha, tuleb sellega maha saada.

Sõidutunde on nö mustalt omamoodi lahedamgi võtta. Lepid aja kokku, teed sõidu ära ja poetad sularaha juhile pihku nagu narkoärikas:D Siis puudub ka sõidutundide arvu kohustuslikkus, mis kooliõppe läbimiseks vajalik. Ja kui siis õpetaja tõepoolest arvab, et võiks varem eksamile minna, siis saabki selle lihtsa vaevaga ära korraldada. Iseasi kas ma julgen seda veel teha, ikka tahaks natuke veel lihvida üht-teist… Vaatab…

Samuti kardan tervisetõendi teemat. Kuna aastaid tagasi mu tugeva miinusega (-5) silmanägemist korrigeeriti (tollal polnud veel laserit ja siis tehti silmaoppi teemantteraga, mille tulemusel mul ühes silmas vigastati veresoont ja veri loksus terve suve mul silma kile all) ja nüüdseks on silmad tagasi mõneti jamaks läinud (ühes silmas on väike pluss, teises natuke suurem miinus ja mõlemas silinder kah veel), siis ei pruugi ma ilma prillideta sõidu õigust saada. Samas ei kasuta ma prille mujal kui arvuti ees või vahel lugemiseks. Ok, ei näe küll hästi, kuid vajaliku siiski näen ära. Ja õppesõitu olen siiani ju ilma prillideta edukalt teinud… Peale oppi lihtsalt ei saa enam prillidega tänaval kõndida, kuigi prillid on õigete plusside ja miinustega klaasidega ja silindri korrigeerimine kah klaasis olemas. Lihtsalt prillidega liikumise pealt tekib tasakaalutus. Trepist alla on lausa võimatu minna. Seega ei riskiks ka rooli minna prillidega. Aga kuidas seda küll tervisekontrolli arstile selgeks teha?

Kommentaare ei ole: