kolmapäev, november 07, 2007

Kas käsitöö-huvi on vananemisega kaasnev?

Tundub küll nii.
Vanuse suurenedes on hakanud näpud käsitöö järele sügelema.
Järjest ja järjest võtan erinevaid kursuseid. Suurt miskit teha ei oska ja erilisi andeid ei oma, kuid tahtmine on suurem.

Hiljuti käisin õppimas näiteks paberi valmistamist. Kohe algmassist alates (kõige mugavam on selleks kasutada vanapaberit nt).
Oi kui palju erinevaid võimalusi on lahedate paberite tegemisel. Ainult pealehakkamist ja annet ning ideid peab olema.
Mulle hirmsasti meeldib see kore isevalmistatud paber. Eelistan ka kaarte, albumeid vmt osta just selliseid, kus käsitöö-paberit elemendiks sees. Ja nüüd oskan seda ise valmistada!

Igavene mödimine ja leotamine sellega on, kuid tasub ära. Kulub aega ja vaja on hulgim kannatust (vee välja nõrutamine nt, kui soovitud paber iseenesest on vormunud), kuid valminut vaadates tuleb suur ja soe tunne südamesse:)

Kavatsen varsti igasugu huvitava mustri ja lisanditega paberit natuke valmistada (kaardimaterjaliks kasvõi), siis teen ehk pilte ka. Praegused shedöövrid pole veel väga pildistamisjulged:)

Samuti käisin klaasmosaiigi valmistamist õppimas. Klaasitükid klaasraamis, isetehtud spetsiaalse seguga kinni. Tõsine täppistöö. Samuti kannatlikkust ja aega nõudev. Aga mulle hirmsasti meeldivad just need kahepoolsed mosaiigid ja enam-vähem olen endatehtuga rahul. Ikkagi minu esimene, seega ei maksa siit mingit erilist ilu otsida. Kindlasti kavatsen ka selles vallas edasi nokitseda.
Pilt natuke tsentrist väljas on, kuid saab aimu küll.

5 kommentaari:

Marjakas ütles ...

Käsitöö on lahe. Aga ma usun, et kudumine ja pilutamine ja siuksed asjad on rohkem vananemise tunnus kui klaasikunst :) Ilus on.

Anonüümne ütles ...

sissekande pealkiri oli äärmiselt erutav. lootsin juba midagi. aga võta näpust -- jutt käibki päris ehtsast kätega esemete (ja mitte iseoma kehaosade) kallal nokitsemisest.

mind muide erutab jätkuvalt ajutöö. ilmselt ei hakka ma veel vanaks jääma siiski. (maks ehk vaid ... ja neerud ja ...)

Sipsik ütles ...

Oh, kullake, sellistest teemadest ei saa ma siin miljonil põhjusel kirjutada:) Pean sind kurvastama ja pead mujalt paeluvaid püstitusi otsima:(

Marjakale - tead, jama lugu, kudumine kah taasmeeldima hakanud... Pilutamine meeldiks äkki ka, kuid mis ma nende esemetega ikka peale hakkaks ja niisama produtseerida pole nagu kah mõtet. Muidu ka tikiks ja heegeldaks, kuid tean et ma ei tarvitaks neid üllitisi.
Seega vanadus siiski diagnoositud:)

Anonüümne ütles ...

just-just, tahtsin just kirjutada peale Marjaka kommi, et tervitusi lubjakalt, kel kudumine väga meeldib :D aga näe, Sipsik jõudis ette juba oma ülestunnistusega.
samas - tõepoolest, noortel lihtsalt pole aega kududa ega pilutada ega üldse midagi muud teha peale pidutsemiste ja kontsertidelkäimiste ja sõpradega olemise ja õppimise jm asjade. seega - vanadus! :D
samas - detsembris lähen keraamikakursusele. ja vitraažikursusele tahaks ka minna. see klaasivärk on sul küll nunnu.

Marjakas ütles ...

Ei ei, mis pidu ja trall..see ka, aga mina näiteks ka ju koon jälle! Sokki omale. Ja väga meeldib. Kahjuks on kanna kudumine meelest läinud ja üritan seda meeleheitlikult meelde tuletada. Järgmiseks hakkan endale käpikuid kuduma. Aga vb olen ma ka ootamatult kiiresti vananenud.