kolmapäev, veebruar 11, 2009

Munad peos, haigla ja crème brûlée


Nüüd pean teile avaldama ühe pealtnäha leebe neidise blondi hetke. Jutt Jääraplikast.
.
On teine parasjagu kodus tõbine ja maadleb muuhulgas põskkoobastega. Pea tatti täis. Et aga tatt peast ära läheks, tuleb igasugu vanarahva tarkusi kasutada, eksole. Nt nagu kuumutatud soolapadjad põskedel või ka äsjakeedetud kuumad munad.
.
Laseme aga msnnis näppudel nobedalt ringi kablutada, kui tuleb tekst:
JP says: ma nüüd veits ei kriba, panin munad põskedele

Mina muidugi lõugan naerda, lootuses, et mõni töökaaslane ukse tagant parasjagu ei möödu. Mõne aja möödudes hakkab JP jälle trükkima.

Sipsik says: munad jahtunud?
JP says: ei ole jahtund, ma ühe näpuga trükin. teisega hoian munadest kinni.

Pole vist tarvis minu reaktsiooni kirjeldada:)
(...... väljast sellise malbe välimusega blondiin, kuid kui suu avab, siis hoia piip ja prillid.....)
*****
Nädalavahetusel otsustasime tüdrukutega proovida teha (esimest korda elus:D) crème brûlée'd (eesti keeles ka brüleekreem).

Kohaks valisime A kodu, keda tahtsime veel korra ühes tükis näha. Ta nimelt saab homme lapse...

Kohtume Rocca al Mare Prismas. Vahes nr 44 vaatab A mind pikalt ja põhjalikult tunnistades ning lausub: "Tead.... nüüd oled sa päriselt ka Kunksmoori nägu". Einohjah! :DDD
.
Kuidas brüleekreemi teha, seda vaatasin siit. Retsepti võtsime nami-namist.
Ütleme nii, et valmistamine on kohutavalt lihtne. Ainus jama, et tarbida saab liiga pika aja pärast (peale ahjust väljavõtmist ja jahtumist tuleb minimaalselt 4-ks tunniks külma panna). Seega on see pigem teise päeva magustoit, kus üks õhtu teed valmis ja järgmine päev serveerid.
Nonii, lõpuks kõik valmis ja vaja sööma hakata. Selleks aga vaja suhkrukiht peale kanda ja karamellistada, et tekiks kõva koorik.
Kaasas oli mul pika varrega küünlasüütaja, millega tundus olevat loogiline karamellistada. Vale puha! Suhkur isegi mitte ei iitsatanud selle peale.
Mida teha? Toppisime siis kreemid hästi kuuma ahju grillifunktsioonile, kõige ülemisele vahele, et pealt tugevat kuumust saaks. Ok, suhkur karamellistus. Aga siiski muutus ka kreem soojaks ja see pole õige asi. Tekib lumepallisupi maitse. See on ka muidugi hea, kuid eesmärk oli teine.

Järgmiste portsudega olime juba targemad. Grillisime suhkru karamelliks, jahutasime kreemid ja toppisime nad sügavkülma. Kui olid korralikult ära jahtunud, lõime karamellkoore plõksuga katki ja täiesti ehe crème brûlée oligi olemas:D
Väääääga maitsev.

Küll aga olen ma edaspidi targem ja muretsen kuskilt tööriistapoest leegiheitja. Sellise pisema. Räägivad, et õli baasil on parem, kuna gaasi oma andvat lisamaitset. Aga leegiheitjaga teevad ka kokad ja nii on kõige õigem.
Huvitav saab vist see vestlus olema poes.
Mina: "Tere! Kus teil siin leegiheitjate valik on?"
Müüja: "Millist te soovite?"
Mina: "Sellist pisemat ja vist on parem see mis õli kasutab"
Müüja: "Oleneb milleks teil seda tarvis on"
Mina: "Crème brûlée valmistamiseks"
Müüja: "?????"
*****
"Minu" titadest esimene on kohe-kohe tulemas. Miks minu, sellest kirjutasin siin ja siin.

Täna läks A haiglasse sisse. Homme kell 9 on ta laual sirakil ja tita võetakse välja. Jube kummaline on ette teada, et homme nt kell 9.15 saad sa lapse...

Käisin teda täna veel vaatamas. Külastusaeg kestab 19-ni, mina jõudsin pool tundi varem. Garderoobitädi ütles, et võtku ma välisrõivad üles kaasa, tema läheb kell 19 ära ja siis ma ei saa riideid kätte enam. Ja siis ma võin kauemaks jääda.
Noh, luba ju antud üle aja jääda ja nii me seal pläkutasime, kuni kell 20 lahkusin.

Alla jõudes avastan, et uksed kõik lukus. Kolistan mööda inimtühja haigla 0-korrust ringi (pagana labürint!) ja no mitte kusagilt välja ei saa. Tuleohutuse viidad muudkui aga näitavad, et sinna ja sinna, kuid uksed lukus. Huvitav kas tulekahju korral lidub keegi võtmega neid uksi avama või?
(Sama case oli ju meil koolis, kui 12. klassis käies kool põles. Oleks varuväljapääsud lukustamata olnud, oleksid kaks sõpra tõenäoliselt eluga pääsenud. Nüüd aga juhtus nii, et sõber võttis astmat põdeva sõbra selga ja üritas teda läbi süsimusta vingu lähima väljapääsuni vedada, kuid kuna see oli lukus, siis tagasi enam ei jõutud. Enne langes betoontrepp sinna kus olid poisid... Lisaks osa õpilasi hüppas akendest alla ja meie klass põgenes tule eest mööda vihmaveetoru laskudes... - väike parandus/minu eksitus poiste mittepääsemise kohta leitav kommentaaridest. mälu pole enam see...)

Igatahes tulid väga ebameeldivad mälestused pinnale ja arvan, et sellist asja ei tohiks haiglas kindlasti olla. Uksi saab lukustada ka nii, et sisse ei saa, kuid välja saab.
Nonii, ekslesin siis mööda koridore ja no ei saa välja. Ja kedagi ei liigu kah kusagil. Helistasin siis A-le ja palusin juhedamist. Ta seal palju käinud ja äkki teab kuhu suunda peaksin hoidma, et inimesteni jõuda.
Noohhh, liigun siis liftiga üles ja jõuan mingisse osakonda... Selgub, et sünnitusblokis olen. Appi! Põgenen padavai. A teiselpool toru otsas, suundun nüüd juba teadlikult vastuvõtu suunas. Sest seal on uks ja valvearstid ja saan ehk mingi valemiga välja:D

Ühest ruumist tuleb eriti tigeda näoga tädi välja. Küsin, et kustkaudu välja saab. Sõna lausumata ja nägu väänates osutab kuskile ja nii ma sealt siis põgenen:D
Oijahh, oleks ma teadnud, et välja ei saa, oleksin ju ilusasti kell 19 lahkunud. Aga öeldi ju, et siis saan kauemaks jääda... A oli privaatpalatis ka, nii et kedagi me ei seganud.

Pelgu sünnitusmaja on igatahes üks kummaline koht...
Edit 12.02: Nonii, täna kell 9.15 oligi tirts käes:DDD

11 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Koolipõlengust rääkides - need kaks poissi siiski varuväljapääsuni ei jõudnudki - jõudsid vaid kolmandalt korruselt 2-1 korruse vahele ja vajusid vingumürgitusega kokku. Matid, mis esimesel korrusel süttisid, põlesid päris uske lähistel ja ajasid nii musta ja mürgist suitsu ja kuuma tuld, et sealt uksest mööda varuväljapääsuni jõuda oleks olnud ilmvõimatu. Aga see selleks...

Sipsik ütles ...

Vot seda ma enam täpselt tõepoolest ei mäleta KUS nad kokku kukkusid, tean vaid et parempoolse tagaukse lähedal. ja kui õigesti mäletan, tulid nad füüsika klassist 3.k. vist.

Kummaline tegelikult et nad üldse nii alla välja jõudsid. Meie klass oli keemiaklass täpselt mattide kohal 2.korrusel ja meie uksele tekkisid põlemisjäljed juba siis kui rahvas klassis suurt millestki aru ei saanud. Pidi ikka julgus olema sealt mööda ja veel allapoole sukelduda...

Mis aga ei tähenda, et varuväljapääsud võiksid mitteläbipääsetavad olla.

Aga tänud parandamast!

JÄÄRAPLIKA: ütles ...

Einojah, haige inimese üle siin nalja tegema :D Aitäh, aitäh, eksole.

Aga kreembrüleed tahan ise ka proovida teha. Pidi väga hea tulema :P

Anonüümne ütles ...

heh... vägisi tuli silme ette sarnane kogemus üle tee asuva majaga ehk pelgulinna haiglaga. samuti peale külastusaega oli kogu personal nagu õhku haihtunud ja kõik uksed kindlalt suletud. minuga liitus ka saatusekaaslasest meesterahvas, kellega koos siis paaniliselt väljapääsu otsisime. lõpuks päästis koristajatädi meid piinades.
ei tea, kas kardavad, et patsiendid öösel põgenevad?

Sipsik ütles ...

Jap, mõtlen minagi, et ju siis on oht, et mõni laseb ilma lõpuni sünnitamata varvast või siis krabab äsjasünnitanu oma tite kaenlasse ja padavai ajama...
Müstiliselt jabur.

Ja kuna tuleohutusest tulenevalt on selline nali rangelt keelatud, siis teavitan sellest ka Päästeametit. Las teevad ettekirjutusegi.
Pagan küll, liblikaid annab igale uksele külge monteerida.

soodoma ja gomorra ütles ...

mul üks asine küsimus...ma tean, sa käid ka krista lehel....oskad sa äkki öelda, mis võiks olla põhjuseks, et ma enam sinna kommentaari ei saa jätta...siiani olen saanud...nüüd järsku enam ei saa....
äkki oskad/tead aidata?

Sipsik ütles ...

Hmm, huvitav. Mul ei ole midagi muutunud. Täidan aga ilusasti kõik väljad.
Äkki sul ajutine? Kui mõne aja pärast viga üle ei lähe, siis peaks Kristaga kontakti võtma. Mul on meiliaadress, kui abi tarvis:)

soodoma ja gomorra ütles ...

mul kestab see juba tubli neli päeva.
ma mõtlesin, et äkki ta on mu blokkinud:)

Sipsik ütles ...

Hmm, kui sa ta närve millegagi ää pole söönud, siis ma ei näe põhjust:D Pigem miski muu kala emmas-kummas arvutis või keskkonnas.
Tahad kirjutan talle? Või saadan aadressi? Või ootad/katsetad veidi veel?

soodoma ja gomorra ütles ...

ok, kui sa oleksid nii kena... ja seisaksid mu eest hea sõnaga...esindaksid..vahendaksid:)?

ette tänades,
...

Sipsik ütles ...

Ok, saab tehtud:D