teisipäev, mai 20, 2008

Huligaan


Sõidan mina ühel ilusal maikuu hommikul tööle. Läbi aguli, väikeste majakeste vahel mööda teed, mis meenutab vastküntud kartulipõldu.

Minu ette ilmub naispolitseinik ja palub mul peatuda.
"Tohohh, mingi Kõik Puhuvad reid vist" ja "Saan ka siis esimest korda elus alkomeetrisse puhumist katsetada" on minu esimesed mõtted.
Naeratan ja kerin akna alla, suu avatud, et pistku siis puhumisotsik mulle suhu ja saan edasi sõida.

"Kas teate millise kiirusega te sõitsite?"
"Eee... tegelikult ei tea küll. Nagu tavaliselt siin teel sõita kannatab"
"Teie kiirus oli 46km/h"
"Ahah. Väga hea siis ju"
"Ei, see ei ole hea. Kas te kiirust piiravat märki ei näinud?"
"Märki? Mis märki? Miks siin kiirusepiirang on?", imestan veel mõttes, et pole siin ju kooli-lasteaeda ega teeremonti ega kohe miskit.
"Ei tea, miks, kuid igatahes on siin kiiruse piirang 30km/h. Esitage palun auto dokumendid ja juhiluba"
Ehmunult ulatan politseinikule ID-kaardi. "See nüüd küll juhiluba ei ole", itsitab too.
"Ohh, pagan, olen nii segaduses, et....", kohmitsen õige dokumendi välja.
"Pole hullu, juhtub. Lähen vaatan kuidas teil varasemate rikkumistega on".

Mõne aja pärast naastes teatab, et kui mu kiirus oleks olnud kuni +10, oleks ta saanud silma kinni pigistada. Aga +16 seda ei võimalda. Mõistan teda.
Kuna aga varasemaid rikkumisi ei ole, saab ta anda mulle kergeima võimaliku karistuse, milleks on hoiatus. Kirjalik siis. Ja hoiatab veel, et aasta aega on see kehtiv ja järgmisel samalaadsel juhul tehtaks mulle rahaline trahv.
Tänan teda ja sõidan edasi.

Hämming. Enda arvates sõidad korralikult ja jälgid, et ei tallaks seda va parempoolset pedaali, kuid ikka osutud kihutajaks.
No ei suuda minu mõistus seda võtta, miks peaks suvalisel linnatänaval olema kiirusepiirang 30. Oma asi ju kui kiiresti sõites masinat rikun. Ja 30-ga venida kohas, kus ei ole liiklust, inimeste liikumist ega ühtki teeremonti, tundub mulle ütlemata nõme. Omaette uhkes üksinduses seal tiksuda... Paarisajameetrine lõik muidu normkiirusega alal. No ma ei tea.
Nüüd sõidan seal alati hoolega 40-ga:) Hull kihutaja ju! ;)

3 kommentaari:

Tirtsikas ütles ...

No, kui sina 16-ga kiirust ületasid, siis mina sõitsin täna kogemata (pea laiali otsas hommikul) 50-ne alas tiba üle 70-ga :( alles siis, kui 50-ne ala lõppes, tuli mul meelde, et seal tegelikult nii kiirelt sõita ei tohi.
Hea, et sinise-valge-kirjusid ei olnud :)

Marjakas ütles ...

Oleneb politseinikust. Osad on sellised, et alla 20 km/h võrra kiiruse ületajaid ei hakka peatama, muidu ei jõuaks ära trahvitada. Aga vast naised on natuke rangemad. Väga nõme lugu igatahes, mu arust ülekohtune lausa.

Sipsik ütles ...

Ise olen ka surmkindel, et mehe puhul oleks suulise noomitusega pääsenud. Ei olnud ju hull tegu see "kimamine" ja ma siiralt olin ehmunud-üllatunud.
Eks nüüd olen siis hoolsam:)